Reacția presei în cazul Platon este una jalnică #UNIMEDIA

Urmaresc cu atentie cum presa intretinuta din banii furati de la BEM trateaza stirea despre mandatul de arest pe numele lui Veaceslav Platon si ma apuca jalea. Sursele astea mass-media au ajuns atat de jos incat nu mai judeca inainte sa publice stirile pe siteurile lor.

Bunaoara, daca vrem sa intelegem cat de partinitoare lui Platon este redactia Unimedia, este suficient sa ne uitam in urma cu putin timp si intelegem destul de clar cum s-au schimbat accentele.

Astfel, Platon era in 2013 un „controversat om de afaceri”, „raiderul nr.1 in CSI”:


Atunci, in 2013, Platon era aproape linsat in presa, dar vedem ca peste ani a devenit un om de afaceri „cinstit”, pe alocuri chiar bun la suflet:


Va intrebati de ce? Unimedia a fost cumparata de la niste flacai cu banii furati din BEM (ei spun ca erau vanzatori de buna-credinta si nu-i intereseaza sursa banilor). In perioada de dupa instrainare, dar si partial pana la semnarea contractului, acest portal a fost intretinut de Vlad Filat din banii furati de la BEM. Dupa arestarea lui Filat au inceput adevarate probleme financiare ale redactiei #uni, iar dupa discutia lui Renato cu Filat, prin avocat, s-a convenit ca o parte din cheltuielile redactiiilor sa fie acoperite de falestean. De aici si explicatia cum Renato a devenit erou in buletinele de stiri zilnicie publicate inclusiv de #uni. Mai tarziu au inceput si problemele financiare la RU, asa ca pe rol a intrat si Platon, un vechi amic al lui Vlad Filat si Renato. Platon finanteaza prin cumul mai multe redactii de la Chisinau, nu doar #uni, iar asta o puteti observa din fluxul de stiri de azi.

Altceva destul de interesant este rapiditatea demonstrata de presa afiliata lui Filat, Topi Renato si Platon. Au dat de Platon in cateva clipe si au publicat reactia lui aproape concomitent cu briefingul procurorului Viorel Morari. Cum se face ca jurnalistii, vreo 5 odata, au dat inaintea procurorilor atat de repede de cel mai controversat raider din Moldova si CSI? Oare asta nu arata inca o data legatura stransa cu noul sponsor?

Si daca ne ducem spre canalele TV afiliate… avem asta:


Asta e presa libera si independenta?