Presa în blugi scrie aberații despre Publika TV?*

Săptămâna trecută au apărut informații în OMaiGad.md despre presupuse schimbări la PublikaTV. Astăzi am citit articolul scris de Adriana Zbigli, apoi articolul a fost preluat de presa în blugi – Adevărul Moldova, cu titlu în zona de INCREDIBIL!

Am rămas mirat că atât OMG și Adevărul, cât și Adriana, încurcă noțiuni juridice și de sens, iar din aceasta fac articole pe blog, care apoi ajung articole în presă. Cu siguranță prostia o vom vedea în următorul număr al printului Adevărul, de vineri.

Deci așa:

Schimbarea directorului de la Știri Media Grup SRL a avut loc. Aceasta nu poate fi negată, mai ales că informațiile deschise de la Camera Înregistrării de Stat și de la FISC demonstrează aceasta.

Înseamnă schimbarea directorului Știri Media Grup SRL și schimbarea Directorului PublikaTV?

NU! Potrivit Legii cu privire la societățile cu răspundere limitată, director al companiei poate fi orice persoană, care nu are interdicții impuse de lege sau de instanța de judecată. Astfel, noul director al Știri Media Grup SRL este un cetățean al Republicii Moldova. De unde vine și încotro se duce nu ar trebui să ne intereseze. El va fi noul administrator al Știri Media Grup SRL și punct.

Potrivit aceleași legi, cotele părți a societății cu răspundere limitată, pot fi înstrăinate prin mai multe metode. O dată cu înstrăinarea pachetului majoritar al ȘMG, sau 100%, se înțelege că proprietar, cu drepturi depline, devine cine a preluat cotele părți. În lei ar trebui să însumeze nu mai puțin de 5400 lei, atât. Astfel, PublikaTV nu ar mai fi în portofoliul Știri Media Grup SRL (?). Această companiei rămânând cu alte ghiont-uri de producție media, iar televiziunea ar fi fost scoasă de la balanța ȘMG (?). Deci, directorul Știri Media Grup SRL nu este Directorul PublikaTV, deoarece televiziunea nu este proprietatea acestei firme (?). Dumitru Țîra este în continuare Directorul PublikaTV, fapt confirmat și prin comunicatul emis de instituție.

Adevărul Moldova a sărit în grabă să facă articol despre aceasta, dar se pare că au uitat de codul deontologic și nu au sunat la cei care dețin informații, sau la cei vizați, pentru a solicita tălmăcire ce înseamnă Director la Știri Media Grup SRL și Director la PublikaTV. Aceștia au afirmat că Zoșciuc se laudă că este șeful la Publika, iar încurcătura făcută azi pe pagina lor web o vor desface când Țîra va spune adevărul.

Încă un lucru ce mă întristează este că atunci când în partea stângă a Nistrului se întâmplă lucruri rele, presa bagă știri despre sărmanii cetățeni ai Moldovei, asupriți de regimul separatist și de Moscova. Acum că unul din malul stâng a ajuns director la o întreprindere, care nu deține PublikaTV de ceva timp, este deja mirare și batjocoră pentru presă. Adevărul a etichetat pe acest Zoșciuc ca ”fost pompier şi vameş în Transnistria”. Unde-i problema? Că e fost vameș și fost pompier, sau că e din Transnistria? Nu mai recunoaștem acel teritoriu dragă presă?

Acesta ar fi noul director ȘMG, nu și al PublikaTV (foto: adevarul.md)
Acesta ar fi noul director ȘMG, nu și al PublikaTV (foto: adevarul.md)
*acest articol pentru unii poate fi greu de înțeles