„Arde curu” presei „libere” si „independente” de la Chisinau

Nu stiu daca ati sesizat, dar cu siguranta v-a dat mirosul puternic direct in nas, in ultima perioada arde parul de la curul presei „libere” si „independente” de la Chisinau. De fapt, in cazul acestor surse, si cuvantul „presa” trebuie pus intre ghilimele.

Dupa cum am scris mai sus, o parte din presa de pe Bîc se zbate acum intre viata si moarte, iar viitorul lor depinde de cateva proiecte finantate de Ambasada SUA, Delegatia UE si, in mod special, de Fundatia Soros. In rest… e jale mare de cand Filat a fost retinut, iar APOCALIPSA a venit a doua oara, poate chiar definitiv, in ziua cand si Veaceslav Platon a fost condamnat la inchisoare.

Înțărcatul presei s-a simtit odata cu paralizarea JurnalTV si TV7, care o perioada au fost utilizate in calitate de masini de propaganda in favoarea PLDM, PAS si PPDA, iar acum, fiind discreditate, au ajuns sa puna doar emisiuni in reluare. Din aceste doua posturi, unul al lui Topa, celalalt al lui Chiril Lucinschi, un post a fost finantat direct de Vlad Filat cu milioane de lei, iar al doilea a beneficiat de peste 8 mln. lei, bani furati direct din Banca de Economii, insa ajunsi la postul TV prin intermediul unor scheme desenate in carnetelul raiderului Platon.

Inchiderea robinetului cu bani a adus zile negre si in redactiile Unimedia si Ziarul National, precum si in alte incaperi unde inca mai activeaza surse media greu de rupt de la țâța buzunarului mulgator de la BEM. Lista este pe siteul API.

Eu nu stiu ce se va intampla mai departe cu aceste redactii, insa cert este faptul ca vor muri exact cum a murit si Vocea Basarabiei. Atat posturile TV, cat si statiile online vor disparea din lipsa de sponsori politici, si nu din lipsa de publicitate comerciala, iar pana la urma vor ramane doar cele care au reusit sa-si mai pastreze cate ceva obiectivitate si profesionalism.

Cu parere de rau, desi era obiectiv&corect, si-a pierdut capul si postul Radio Europa Libera. Postul a stat pe picioare cat acolo au fost doar jurnalisti copti la minte, insa a inceput sa deraieze de cand au angajat mai multi tineri cu viziuni mayașe. Pofig, americanii dau bani si nu inteleg limba romana…

Pana la urma inteleg ca arde curul presei de pe Bîc, iar avansarea focului a inceput sa-i friga la rozete pe mai multi sustinatori ai lui Vld Filat, in prezent slugari la partidul Maiei Sandu. Au identificat ei temporar un sponsor-fundatie din UE, insa nici aceasta organizatie nu prea mai are bani dupa ce capul raiderilor a fost condamnat la inchisore.

Arde curu? 🙂

——

Acest articol* a fost scris ca urmare a promovarii excesive a prostiei din fata Parlamentului RM, acolo unde niste circari au pus oamenii sa strige: „ARDE CURU”. In loc sa nu promoveze astfel de apucaturi, imbibate cu fum de canepa, presa BEM a ales sa distribuie intens mesajul „ARDE CURU”, bucurandu-se toate redactiile ca oamenii de la tara au fost convinsi usor de tot sa o tina in ritmul prapaditilor de pe scena. Eu inteleg faptul ca poate unii oameni sunt disperati in urma manipularilor, insa asta nu este o scuza sa te folosesti de ei strict in interes politic, mai ales sa-i pui sa strige prostii in fata minorilor si in fata camerelor de luat vederi.

*Acest articol nu a fost scris in cadrul unui proiect finantat de Ambasada SUA sau Delegatia UE, precum nici de Soros sau de Ambasada Suediei in Moldova.

1 thought on “„Arde curu” presei „libere” si „independente” de la Chisinau

Comments are closed.