Oleg Voronin este deja noul proprietar al JurnalTV?

Voronin, acum ai din nou televiziune!
Oleg Voronin este deja noul proprietar al Jurnal TV?
Voronin, acum ai din nou televiziune! Zvonurile despre negocierile secrete între proprietarul Jurnal TV, Victor Ţopa şi Oleg Voronin privind preluarea acestei televiziune se pare că s-au materializat. Din informaţiile mele, Ţopa şi Voronin au bătut zilele trecute palma, depășind „neînţelegerile” legate de preţ. Cu câteva săptămâni în urmă, între cei doi oameni de afaceri ar fi apărut divergențe legate de preţul Jurnal TV şi ce va fi ulterior cu Jurnal FM. „Preţul divergenţei” era de vreo jumătate de milion de euro. Nu ştiu cum au evoluat discuţiile, dar cei doi ar fi bătut deja palma.

Problemele apărute în negocieri între cei doi s-au făcut uşor observate prin comportamentul Jurnal TV, dar şi al comuniştilor. Astfel, am văzut în această perioadă un şir de critici la adresa comuniştilor (semnal că pot să o facă în continuare), iar drept răspuns, comuniştii au venit cu ideea creării unui nou post de televiziune Moldnews TV, care a şi „încercat” să obţină licenţă la CCA. Întâmplător sau nu, concepţia acestui post tv seamănă cu cea a Jurnalului. Acest joc a dat roade, adică înţelegerea de preluare a „primei televiziuni de ştiri …cu desene animate”.

Am încercat să verific informaţia de la cunoscuţii mei din trust, care nu ştiu mare lucru. Totuşi, angajaţilor de la Jurnal TV li s-a făcut deja o aluzie la o posibilă „noua politică editorială” şi le-a fost deschisă portiţa: „cine nu e de acord, poate să plece”. O altă aluzie s-a făcut la „salariile mari ale angajaţilor şi presiunea financiară enormă”, ceea ce ar însemna posibile tăieri de salarii. Aşa că foarte curând am putea revedea „Rezonansul” lui Constantin Starâş la această televiziune a care „mai sună accent românesc”.

Vă îndemn să urmăriţi atent ştirile Jurnal, dar şi emisiunile de dezbateri ca să observaţi un lucru interesant. Pe lângă tradiţionala ţintă, Vlad Plahotniuc, a mai apărut una, Vlad Filat. Şi anterior acesta era criticat la Jurnal, dar acum loviturile sunt mult mai dure şi sunt aplicate „sub centură”.

Dacă tranzacţia a fost deja efectuată, în cel mult câteva săptămâni ar putea apărea şi noul proprietar, care, ce e drept, este în off shore pentru a ascunde legătură directă cu Oleg Voronin.

Câteva zile în urmă, Victor Gurău, consilier comunist, a confirmat precum că comuniștii dau târcoale postului JurnalTV și a admis că este deja o politică editorială care lucrează în favoarea comuniștilor.

A scris și Eugen Luchianiuc: Logica cumpărării de către PCRM a JurnalTV-ului 🙂