Cum a ajuns TV7 în același glas cu JurnalTV și Rusia?

Pornind de la premiza că TV7 este un post care promovează Rusia prin intermediul HTB, iar JurnalTV este un post care promovează interesele unui grup de persoane, am încercat să înțeleg tema emisiunii Politica, difuzată ieri de către postul lui Chiril Lucinschi.

S-a pus în discuție unionismul și „pericolul” acestuia asupra statalității Republicii Moldova. În studiou au fost chemate persoane cu idei radicale, moldoveniste, îmbibate cu ideologie moscovită, vorbitori de limba rusă. Mai lucid a fost poate că Sergiu Mocanu, însă el oricum era pe valurile sale. Moderator a fost Natalia Morari, aceeași persoană care a fost printre organizatorii protestului din 6-7 aprilie 2009, mâna dreaptă a lui Eduard Baghirov, condamnat și acesta pentru acțiunile îndreptate împotriva Republicii Moldova.

Invitații emisiunii au tras cu armele în ceea ce înseamnă unionism și România. În viziunea lor, dar și a prezentatoarei, România este un Stat agresor, iar dorința de unire este ceva îndreptate intenționat spre lichidarea Republicii Moldova. Nimeni din invitați nu a spus nimic despre Decizia CSJ în cazul PNL, prin care se spune că oricine și oricând se poate pronunța inclusiv pentru Unirea cu România. Acești vorbitori de limba rusă au ales să treacă cu vederea peste multe lucruri și au continuat în emisiunea de ieri să arunce gunoi în adresa statului român. Tot la această emisiune nu s-a spus despre condamnarea lu Baghirov în cazul 7 aprilie. S-a recunoscut, prin sentință definitivă, că acest activist cu misiuni speciale din Rusia a fost unul dintre organizatorii răscoalei de atunci. Acum s-a dat uitării?!

Natalia Morari, care poate că ar trebuie să o considerăm colaborator al serviciilor speciale ruse, a ținut să mai toarne gaz pe foc la emisiunea ei, iar zâmbetul din colțul buzelor trăda cât de satisfăcută este atunci când se vorbește despre condamnarea unionismului. Probabil acesta era și un semn pentru agenții ruși care vin seara pe la Propaganda, să înțeleagă și ei că totul e bine și este „vseo po planu”.

Să nu uităm aici și de Chiril Lucnschi, cel care ține cu dinții relațiile cu Rusia și cu postul de propagandă HTB. Aceste legături ne pot explica foarte multe, mai ales punerea în discuție aprinsă a subiectului legat de unionism. Morari, ca o damă ascultătoare, repede a organizat o „discuție” extremistă în fața telespectatorilor, satisfăcându-l așa și pe Chiril, „stăpânul” său.

În final, am înțeles că TV7 și JurnalTV au început să fie pe aceeași undă. Sunt împotriva celor care organizează proteste fără de Țopi și Nastași, precum și împotriva voinței acestui popor. Au găsit vinovați de organizarea protestului de săptămâna trecută din PMAN, precum și pentru cel de la Vamă, ca până la urmă să nu-și formeze opinia publică o părere că totul este din dorința de a schimba ceva. Pentru ei este mai bine să spună că politicianul X, Y sau Z este de fapt organizatorul principal și beneficiar al protestelor, decât să spună că dorința poporului este mai puternică decât mâna unui om.

Emisiunea de ieri a demonstrat că este clară intenția că calea Rusiei în privința Republicii Moldova. Și-au creat aici agenții și surse media, sub umbrele că sunt liberale, democrate și independente. De fapt, sunt niște parașute folosite pentru intervenții sigure, cu ajutorul cărora aterizează în mintea plăpândă a moldoveanului, loc unde implantează prostii inventate la Kremlin, aprobate de Vladimir Putin și echipa de propagandă.