Cine sunt noii proprietari ai TV7?

După anunțul de ieri, că Lucinschi cedează 75% din capitalul social al postului TV7 în favoarea unui grup de jurnaliști, astăzi a fost aflată lista noilor fondatori ai postului de televiziune.

Astfel, din lista fondatorilor fac parte: Familia Lucinschi – 25%, Natalia Morari, Petru Macovei, Cornelia Cozonac, Vasile Botnaru, Nadine Gogu și Alexandru Canțer.

Potrivit unor informații, cuplul Chiril Lucinschi – Natalia Morari vor deține împreună peste 50% din capitalul social al postului TV7, respectiv controlul va fi tot în mâinile lor.

Cine sunt noii fondatori ai TV7?

Chiril Lucinschi este fiul fostului președinte Petru Lucinschi. Acesta este implicat în mai multe afaceri din domeniul media, publicitate și altele. Potrivit unor dosare aflate la CNA, numele Lucinschi este întâlnit și în mai multe contracte semnate cu Primăria mun. Chișinău, pentru reabilitarea drumurilor din capitală. La fel, firma familiei Lucinschi execută și lucrări pe traseul Chișinău-Ungheni. În plan politic, Chiril s-a tot perindat prin partide, fiind democrat, apoi libera-democrat.

Natalia Morari, o altă fondatoare a TV7, este jurnalista alungată „chipurile” de la Moscova, fiind aici într-un fel de exil politico-jurnalistic. Potrivit materialelor din internet, Natalia Morari a fondat la Moscova o mișcare ”DA” (foto), încercând astfel să influențeze opinia publică și ordinea politică din interiorul Kremlinului. Revenită în țară, Natalia Morari a contribuit activ la activizarea nemulțumirii față de guvernarea comunistă, făcând astfel parte din grupul care a organizat protestele sângeroase din aprilie 2009, soldate cu cel puțin un deces (vezi cazul Valeriu Boboc). În loc să fie atrasă la răspundere penală pentru organizarea protestelor în masă, soldate cu cel puțin un deces, iar mai mulți tineri au fost bătuți cu cruzime prin comisariate și închisori, Natalia Morari a fost instalată cu succes la postul de televiziune Publika TV, care în perioada respectivă era finanțat și patronat editorial de către Vlad Filat. Fiind eliberată de la acest post, deoarece a fost schimbat proprietarul, Morari a fost transferată la postul de televiziune TV7, tot patronat editorial de către echipa PLDM, unde a continuat să facă propagandă în folosul lui Vlad Filat și PLDM. Împreună cu ea a plecat și Igor Boțan, iar împreună au pus bazele unui SRL, prin care au preluat o parte din timpul de atentă al TV7, destinat pentru emisiuni politice și altele. Astfel, având protecția lui Filat, pentru care ar fi protestat încă în anul 2009, Natalia Morari începe la TV7 să lanseze emisiuni de propagandă, iar în anul 2015 a început să reînceapă învrăjbirea populației față de guvernare, fiind astfel aplicat același scenariu din 2009. Încetul cu încetul, având în spate echipa lui Vlad Filat, și alte finanțe de la raiderul Platon, Morari a fost printre persoane din umbră care a pus bazele Platformei Civice ”Demnitate și Adevăr”, prescurtat ”DA”. După cum observați, ea a relansat în Moldova același proiect ”DA” din Rusia, dar a ales ca de această dată să iasă în față alte persoane, nu ea personal.

În ianuarie 2016, când Platforma DA protesta cot la cot cu PSRM-ul lui Dodon și cu Renato Usatîi, aceeași Natalia Morari a fost surprinsă în timp ce dădea indicații protestatarilor din PMAN, exact cum făcea și în anul 2009. În paralel, prin intermediul emisiunilor de la TV7, Natalia Morari turna gaz pe focul protestelor de la Chișinău, iar politicienii incomozi erau înjurați și înjosiți public.

Ulterior, potrivit unei investigații jurnalistice, s-a aflat despre faptul că, prin intermediul raiderului Veaceslav Platon, Natalia Morari a primit nu mai puțin de 8 milioane de lei, iar banii erau destinați pentru propaganda politică împotriva Guvernului de la Chișinău. Conform unor surse, Morari deținea și un card la MAIB, pe care prima bani de la Platon și de la alte instituții străine. În aceeași ordine de idei, s-a spus despre Natalia Morari că ține legătura cu serviciile ruse, iar acțiunile ei de la Chișinău sunt bine punctate de la Kremlin, astfel fiind confirmat faptul că exilul ei în Moldova a fost de fapt un pretext fabricat intenționat.

Acum, că tot devine fondatoarea TV7, Morari va deține un procentaj mare, iar împreună cu Chiril vor deține majoritatea în companiei, respectiv ei doi vor ține mâna pe pulsul televiziunii, adică vor controla politica editorială. Însă controlul nu va fi preluat din start, ci doar după ce vor fi atrase investiții noi și va fi relansată televiziunea cu o nouă imagine.

Petru Macovei, și el fondator nou al TV7, este director executiv al unei asociații de jurnaliști, care de fapt ar trebui să rămână departe de tot ce înseamnă politică editorială, patronarea unei surse media și, nu în ultimul rând, departe de tot ce înseamnă propaganda politică. Contrar principiilor Asociației Presei Independente, Macovei demult s-a angajat în cohorta lui Vlad Filat, iar serviciile prestate în folosul ultimului sunt vizibile de câțiva ani, mai ales când Macovei iese în fața camerelor de luat vederi și ține parte PLDM-lui, acum DA-lui și PAS-lui condus de Maia Sandu, succesoara lui Vlad Filat.

Macovei mai este, alături de o altă viitoare fondatoare a TV7, personajul care în campaniile electorale ”monitorizează” și ”penalizează” sursele media, dar în special sunt criticate posturile TV, ziarele și portalurile care nu sunt controlate de Vlad Filat, Platon, Usatîi și Țopi. Din discursurile lui Macovei mereu au lipsit criticile în adresa posturilor de propagandă politică JurnalTV, TV7, precum și în adresa portalurilor și ziarelor finanțate din banii furați de la Banca de Economii.

Potrivit unor surse, Macovei este remunerat cu mii de euro, bani acordați în plic, respectiv neimpozitați.

Imagine similarăNadine Gogu, colega lui Macovei, este la fel o activistă din mediul jurnalistic, care de cele mai multe ori ține parte presei PLDM, respectiv este de parte surselor media finanțate din banii furați de la BEM. Gogu, la rândul ei, este directorul Centrului Independent de Jurnalism, tot o asociație apropiată de API-ul lui Macovei, care împreună sunt un fel de instituții care încearcă să arate din deget în direcția instituțiilor media care nu fac parte din casta lor.

La fel cum este și în cazul lui Macovei, directoarea Gogu ar trebui să fie departe de tot ce înseamnă patronajul media, pentru că nu poți fi concomitent director al unei asociații media și fondator. Or, în cazul dat, deși imparțialitatea este ceva străin pentru Gogu și Macovei, intrarea în lista fondatorilor TV7 înseamnă, automat, și afectarea imparțialității.

Asupra dnei Cornelia Cozonac, Vasile Botnaru și Canțer nu mă opresc prea mult, deoarece despre activitatea lor și așa se cunoaște multe. Însă, cu părere de rău, nu înțeleg de ce ei se bagă în schema Lucinschi-Morari-Macovei-Gogu. Toți, în special dna Cozonac, știu că au fost atrași anterior în Platforma Civilă ”Demnitate și Adevăr”, după care Nastase și Natalia Morari le-a privatizat mișcarea, iar toate eforturile lor au fost transferate partidului preluat de la agentul rus Nicolae Chirtoacă, redenumit în Partidul Politic ”Demnitate și Adevăr”.

Atragerea în Platforma ”DA”, apoi tragerea pe sfoară, a fost o lecție pentru unii, însă alții, nominalizați mai sus, se pare că nu au învățat până la urmă ce înseamnă să fie trădați de Morari și restul. Or, altfel nu pot înțelege noua colaborare, din care se spune că va fi relansat TV7.

În acest context, cu siguranță peste câteva luni, în special aproape de începerea campaniei electorale pentru alegerile parlamentare din 2018, unii membri fondatori ai TV7 vor simți cum fuge pământul de sub picioare și vor vedea cum proiectul lor o apucă razna.

În loc de concluzie, de pe acum deja putem spune că TV7 va rămâne un post de propagandă politică, o nouă formă de exprimare a Nataliei Morari, Petru Macovei și alții, iar beneficiarii direcți vor fi cei aflați între zidurile Kremlinului, nu interesul integrării europene, cetățenii acestei țări sau urmașii noștri. Sarcina Nataliei Morari și a lui Chiril Lucinschi este, incontestabil, distrugerea Republicii Moldova. Ei sunt soldățeii verzi, iar cei din jur vor deveni ajutoarele.

2 păreri despre “Cine sunt noii proprietari ai TV7?

  1. Oricum va ramine o televiziune de buzunar. Daca se schimba buzunarul din care e finantata, nu inseamna ca si interesele. Plus la toate sunt suficienti traficanti de droguri si proxeneti ce au fost retinuti de politie si sunt gata sa acorde un ban gramada pentru a murdari imaginea lui Plahotniuc.

Nu se adaugă comentarii.