In timp ce Dorin asteapta CNA, iar Renato canta la karaoke, la Orhei si pe Aeroport se lucreaza la foc intens

Ieri Avia Invest a anuntat ca finalizeaza lucrarile la peronul aeroportuar, iar aceasta modernizare, din etapa I, va permite parcarea a cel putin 12 avioane. La fel, modernizarea aeroportului creste competivitatea lui in regiune, dupa cum am notat de mai multe ori (vezi aici).



In paralel, lacul de la Orhei va fi reamannajat în regim de urgență la indicaţia Primarului Ilan Şor (vezi aici).


Dupa cum puteti vedea, Ilan Shor administreaza excelent Primaria Orhei, dar si proiectul de modernizare a Aeroportului International Chisinau este in plin proces de lucru. Dupa cum s-a anuntat ieri, la Aeroport se va iesi din etapa I direct in etapa II, deoarece creste in continuare fluxul de persoane, ceea ce demonstreaza ca schimbarile in bine si-au atins scopul, ba chiar mai repede decat s-a asteptat.

Insa acest articol nu este despre cat de multe se face la Aeroport sau la Orhei. Aceasta insemnare este despre cum un primar nu vede impedimente in exercitarea functiei sale, pe cand alti doi primari (primate), unul al Chisinaului, iar altul al or. Balti cauta sute de motive ca sa nu faca nimic in curtile lor:

1) Dorin Chirtoaca acuza CNA de hartuire si spune ca a pierdut azartul din cauza lor. Probabil tineti minte ce a zis cand a fost retinut Grozavu chiar dupa calamitatea naturala.

2) Celalat, care a plecat la Moscova si canta karaoke pe fel de fel de siteuri pentru adulti, acuza procurorii si politistii. El tot si-a gasit o scuza, iar de atunci se tot odihneste in saune si prin cluburi moscovite.

Desi fiecare oras are nevoie de o administrare corecta, vedem ca doar la Orhei nu sunt gasite scuze, pe cand orasul Chisinau se afunda in noroiul din ’40, iar orasul Balti cade cu totul in gropile de pe drum si se ascunde sub gunoiul din oras.

Una peste alta, de parca altceva nu este de facut, si socialistii s-au pornit sa faca referendumuri de milioane. Puciul lor este o cheltuiala de bani, nu o solutie pentru Chisinau, iar banii puteau fi utilizati in scopuri concrete. Dar, cine inca nu stie, socialistii mereu au ales sa faca circ si sa acumuleze puncte din asta, dar in loc nu au nici macar un plan de rezerva. Asa sunt ei.

Legătură PAS cu familia Gribincea și cum banii USAID sunt cheltuiți aiurea

Agenția americană USAID finanțează în Republica Moldova mai mult proiecte sociale, iar de la un timp, datorită băieților deștepți, mai finanțează indirect și campaniile politice ale PAS și Maia Sandu.

După cum am scris și în titlu, familia Gribincea, care a beneficiat cel puțin 1,4 mln. $ din partea americanilor (proiect finanțat prin USAID), scrie rapoarte în iz favorabil Partidului Solidaritate și Acțiune, respectiv o ridică în slăvi pe Maia Sandu, iar toate aceste observații ajung la Washington.

În continuarea titlului acestui articol, informez că juristul PAS este cumnatul lui Vladislav Gribincea. De aici și legătura PAS cu familia Gribincea. Da, da, Sergiu Litvinenco este cumnatul lui Vladislav Gribincea.

La cât de nepregătit este Sergiu Litvinenco, care s-a prezentat fără procură la Curtea Constituțională, am impresia că de fapt Gribincea este și juristul PAS, iar Sergiu este doar omul care ocupă fotoliul și printează hârtiile.

Vladislav Gribincea, cumnatul juristului Partidului Solidaritate și Acțiune, a fost văzut duminica trecută la protestul celor 4 partide și ANTIFA. El, deși este plătit de americani să fie imparțial și să facă rapoarte ferite de orice influență politică, a ales să iasă pe scenă alături de alți reprezentanți ai partidelor, alături de Alaiba, Barbăroșie și alții.

Din păcate, după cum puteți vedea și din imaginea de mai sus, pe scena din fața Parlamentului au ieșit și alți reprezentanți ai organizațiilor finanțate de americani (USAID, UNDP), estonieni, suedezi și alții.

Cu siguranță USAID, UNDP, Ambasada Suediei și mulți ați sponsori nu au inclus în proiectele lor și susținerea unor concurenți electorali din Moldova, iar astfel de abateri, admise de Gribincea și restul, urmează a fi taxate în modul corespunzător, pentru că ONG-urile, reprezentanții cărora au urcat pe scena politică de duminică, sunt finanțați să se ocupe cu altceva, nu de politică. Banii donatorilor externi nu sunt destinați susținerii Maiei Sandu, PAS și DA.

USAID, UNDP, Ambasada Suediei, sper că o să cereți niște explicații de la acești reprezentanți ai „societății civile”, care iată s-au lansat în politică din contul proiectelor finanțate de voi.

Ai lui Șor au dreptate in privinta referendumului din Chisinau

Reprezentantii Partidului Șor trag alarma si spun ca organizarea unui referendum privind destitutirea lui Dorin Chirtoaca nu este nimic altceva decat un joc politic al socialistilor. Circul acesta va instaura in capitala instabilitatea, dezbinarea societatii si anarhia.

Potrivit celor de la Partidul Șor, care au iesit azi la o conferinta de presa, ar fi mult mai oportuna o cerere de demisie din partea lui Chirtoaca, iar odata cu el sa plece si tot Consiliul municipal.

Inaintarea demersurilor privind referendumul de destituire nu va lua doar timp si bani, dar va influenta negativ si asupra lucrurilor in bine, care trebuie facute in regim de urgenta.

Totodata, ai lui Șor spun ca din banii pentru referendum pot fi realizate alte proiecte la nivel municipal, iar cheltuiala pentru trucul politic poate fi evitata prin demisii benevole.

Reprezentantii Prtidului Șor mai spun ca, in prezent, Chisinaul are nevoie de un restart serios, respectiv in termen scurt trebuie sa fie ales un primar nou, dar si un Consiliu municipal lucrativ.

Un primar bun, precum si un Consiliu lucrativ, ar putea urma succesul Primariei Orhei, acolo unde in ultimii ani au fost facute mai multe lucruri bune decat s-a facut in Chisinau in cele aproape trei mandate detinute de liberalul Chirtoaca.

La fel, colegii lui Ilan Shor atrag atentia si asupra faptului ca Primaria trebuie sa fie condusa in mod profesionist, nu politic. Doar asa capitala ar putea fi schimbata la fata, iar in scurt timp am putea avea un oras demn de lauda, asa cum este acum Orheiul.

Voi ce parere aveti?

API a primit comanda ”FAS!”, dar selectiv?

Asociația Presei Independente a primit comanda FAS!, iar astăzi au băgat în mare grabă două știri la categoria STOP FALS!, însă în care nu au tratat și modul cum ieri presa BEM a manipulat cu știrea despre suspendarea curselor CFM.

Astfel, API a băgat azi două fîsuri mayașe:

  1. STOP FALS!: Protestul din 14 mai a fost planificat de organizaţiile neguvernamentale care fac partizanat politic;
  2. STOP FALS!: La protestul din 14 mai s-au adunat câteva sute de persoane

Deși API chipurile este o asociație independentă, după cum se recomandă și în fața donatorilor externi, mai ales în fața celor de la SOROS, prin fîsurile publicate încearcă să o apere pe Maia Sandu, dar mai ales vrea să demonstreze că la protestul de ieri au fost „zeci sau chiar sute de mii de oameni”, după cum a dezinformat în mod grosolan postul Radio Europa Liberă.

Iată ce scrie API: ”La 14 mai 2017, când s-a desfășurat un protest în fața Parlamentului Republicii Moldova, pe site-urile posturilor de televiziune Publika TV, Canal 2, dar și pe alte site-uri și portaluri au apărut știri în care se menționează că la manifestație au participat doar câteva sute de persoane. Din imaginile de la protest se vede însă că în fața Legislativului au fost câteva mii de manifestanți.

Eu nu știu ce numărători au membrii API și cei de la PAS, dar în imaginea de mai jos protestatarii pot fi numărați în câteva minute, iar pâlcul de oameni nu reprezintă o adunătură de câteva mii de manifestanți, după cum notează API:

Oare manifestanții au stat în spate unul la altul, iar numărătorii API și PAS au văzut acolo câteva mii de persoane? Cu siguranță că nimeni nu a stat cățărat în capul altuia, iar știrea despre miile de manifestanți este la rândul ei un fals, pasibilă de inclus în raportul ”STOP FALS!”.

Din păcate, pentru a îngroșa prostia, dar și pentru a crea o imagine bună despre protestul de ieri, API a publicat pe siteul lor doar fotografii făcute de la sol, adică în care se văd doar fețele câtorva participanți, evitând să publice și alte imagini disponibile pe internet, după cum este și imaginea de mai sus. Ieri nici drona Agora nu și-a luat zborul, deși nu au ratat să filmeze de sus în timpul altor manifestații publice.

Iată din așa fotografii ei au numărat ieri cele câteva mii de persoane:

Sursa: api.md
Sursa foto: api.md

În alt doilea fîs puturos, care tot este în favoarea Maiei Sandu și al protestului ANTIFA, cei de la API critică felul în care mai multe organizații non-guvernamentale au fost considerate parte a flashmobului de ieri.

Cu părere de rău, după cum puteți vedea și pe siteul API, ieri, dar nici azi nu a apărut nimic despre cum presa BEM a manipulat opinia publică privind stoparea trenurilor, precum nu am găsit nici măcar o critică în adresa știrilor manipulatorii despre alte organizații, care au semnat un un demers în favoarea votului uninominal propus de PDM.

După cum ați înțeles deja, dar asta nu este greu, API a primit comanda FAS!, sărind și astăzi, așa cum o fac de obicei, doar la presa care nu face parte din clica lor. Această atitudine nu doar demonstrează afilierea asociației la o anumite fracțiune politică, dar mai trădează și faptul cât sunt de vânduți grupărilor care au jefuit țara în lung și lat.

Ce ține de autorul materialelor ”STOP FALS”. Lilia Zaharia este jurnalist la report.md, iar pe parcursul zilei de ieri a fost activă și părtinitoare protestului. Tot ea a publicat o știre despre ”miile de manifestanți” (vezi aici).

Astfel, ținând cont de părtinirea dnei Zaharia, fîsurile API sunt doar urît mirositoare și în folosul Maiei Sandu, iar finanțatorii externi ar trebui să deschidă ochii la prostiile băgate în rapoartele trimestriale.

Apropo, vedeți aici de ce ”arde curu” presei de pe Bîc. Situația creată în jurul lor explică multe, inclusiv comenzile astea despre ”STOP FALS!”.

 

De ce Maia Sandu și ANTIFA au amânat protestul cu tocmai două săptămâni?

Protestul de ieri al celor patru partide și ANTIFA, organizat de fapt în jurul Maiei Sandu, s-a soldat cu eșec, iar măsura grandioasă a fost amânată pentru data de 28 mai 2017, la fel în zi ploioasă și cu temperaturi joase (vezi datele meteo pe gismeteo.md). Deși amânarea ar fi motivată prin lipsa acută de protestatari, adevăratul motiv este cu totul altul.

Astfel, câteva zile înainte de protestul de ieri, pe Aeroportul Internațional Chișinănu au fost reținute două persoane, legitimate operativ de către organele de forță. Potirivit Deschide.md și Realitatea.md, cei doi oaspeți nepoftiți au fost indentificați ca fiind agenți sub acoperire ai Serviciului rus de informații externe, iar vizita lor în Republica Moldova a fost strâns legată de organizarea și petrecerea prostestului din 14 mai 2017, care în lipsa unei coordonări din partea serviciilor ruse a fost un eșec total.

După câte se cunoaște până în prezent, primul agent sub acoperire (Andrei Tatarciuc) s-a legitimat cu un pașaport din Letonia, mințind polițiștii de frontieră că a venit să cumpere miez de nucă. Al doilea agent rus (Dmitrii Ermolaev), care anterior a fost expulzat din țările baltice pentru spionaj, a încercat să iasă din încurcătură motivând că este jurnalist, însă până la urmă nu a reușit să-și motiveze vizita sa în Republica Moldova.

Deși în fața polițiștilor de frontieră au prezentat cu totul alte explicații, unul din agenții sub acoperire a postat pe Facebook un mesaj, precum că mergeau împreună în regiunea transnistreană, unde urmau să acumuleze informații despre o nouă carte. Astfel, Dmitrii Ermolaev a confirmat faptul că Andrei Tatarciuc era cu el, deși la Aeroport spunea de la început că nu-l cunoaște.

Dat fiind faptul că agenții ruși sub acoperire au fost reținuți și întorși ulterior de la intrarea în Republica Moldova (peste 10-12 ore), protestul de ieri a rămas fără coordonatorii principali, iar totul evenimentul a fost dat peste cap.

În aceste condiții, deși pe teritoriul Republicii Moldova există și alți agenți ruși sub acoperire ai Serviciului rus de informații externe, este nevoie ca într-un cât termen redus să fie infiltrați în Republica Moldova alți agenți sub acoperire, pregătiți în domeniul organizării și coordonării protestelor în masă. Iată din acest motiv protestul a  fost amânat cu tocmai două săptămâni, pentru a câștiga termen suficient.

Este de menționat și faptul că, în 2009 la fel serviciile ruse au fost implicate în răsturnarea puterii de stat, iar atunci în calitate de jurnalist și scriitor de cărți a intrat în țară Eduard Baghirov, condamnat ulterior pentru coordonarea protestelor din 2009. După câte vedeți, agenții ruși sub acoperire nu și-au schimbat tactica de penetrare a frontierei Republicii Moldova, rămânând la schema clasică și la hârtia pe care scrie ”PRESS”.

Cum a fost și în 2009, principala persoană de legătură a trimișilor speciali este Natalia Morari, exact cum a fost și în anul 2009. În prezent scena parcă se repetă, iar toată zvârcoleala a început după ce PLDM a fost exlus de la putere, acolo unde a fost instaurat prin protestele din 2009.

După cum este lesne de înțeles, acum toate forțele se canalizează în direcția Maiei Sandu, așa cum în perioada 2007-2009 toate privirile și susținerea erau destinate exclusiv lui Vlad Filat.

Așa cum Filat a fost promovat timp de 2 ani de zile prin intermediul micilor proteste, și acum se vrea promovarea Maiei Sandu prin flashmoburi și proteste cu 10-15 oameni, iar ținta finală este organizarea unui protest masiv și cu urmări identice cu cele din 2009. Schema e aceeași, până și figuranții din spate. Au schimbat doar actorul de pe scenă, pentru că fosta „salvare a națiunii” a fost condamnat la ani grei de pușcărie (Filat a fost condamnat la 9 ani de închisoare). Astfel, termenul de 2 ani de zile expiră în curând, iar ziua loviturii de stat este tot mai aproape.

Partea proastă constă în faptul, că în prezent este foarte greu agenților ruși sub acoperire să intre în Republica Moldova, deoarece frontiera nu mai este administrată de PLDM, iar agentura rusă nu se mai poate plimba ca în perioada lui Vlad Filat, precum și în perioada când Voronin nici nu bănuia că va fi răsturnat chiar de regimul de la Kremlin. Aici trebuie de menționat și despre faptul că Eduard Baghirov, principalul coordonator al protestelor din 2009, a reușit să evadeze din Republica Moldova penetrând frontierea administrată de PLDM, când ministru de Interne era generalul Alexei Roibu, iar șef la Poliția de Frontieră era ruda acestuia – Roman Revenco.

Apropo, nu uitați că Alexei Roibu a fost angajat de Vaceslav Platon în calitate de șef al securității de la MAIB. Deduceți voi de ce și cum

Astfel, coincidenţele cu evenimentele din 2009 sunt mult prea evidente, iar cetățenii Republicii Moldova trebuie să fie atenți pe cine susțin. Or, după cum puteți deduce și singuri, în Moldova se repetă aceeași istorie cu Vlad Filat, iar acum se încearcă propulsarea Maiei Sandu pe toate fronturile. Din câte înțeleg, pentru ei alegerile din 2018 sunt mult prea departe, iar principala frigă este o posibilă coabitare a lui Vlad Plahotniuc cu Igor Dodon, care nu va fi pe placul Moscovei.

 

 

#STOPFAPS // ProTV Chișinău a numărat sute de oameni la marșul PD, dar văzut mii la flashmobul celor 4 partide și ANTIFA

Postul de televiziune Pro TV Chișinău, finanțat inclusiv prin intermediul băncii lui Veaceslav Platon, a băgat ieri o știre falsă despre flashmobul celor 4 partide și ANTIFA. Pro TV a scris pe site, dar a dat și la TV, că ”mii de oameni” au participat ieri la măsura din fața Parlamentului, deși Poliția Capitalei a informat că au fost doar 800 de oameni, iar organizaorii au comunicat o cifră eronată cuprinsă între 2-3 mii de participanți.

Image may contain: text

Despre cât de părtinitor este postul TV este clar din știrea despre marșul din 9 mai 2017, organizat de Partidul Democrat. Astfel, la marșul mixt al PD au fost mii de oameni, care au umplut practic toată PMAN. Cu toate astea, atunci ProTV Chișinău a numărat doar câteva sute de oameni:

Image may contain: one or more people and crowd

Trebuie de menționat fatptul că la ProTV activează Angela Gonța, soția lui Vlad Filat, însă de care fostul premier a divorțat fictiv pentru a-și apăra anumite bunuri scrise pe ea și pe numele soacrei.

Iată câți erau la flashmobul de ieri:

Image may contain: one or more people and text

După cum am nominalizat și ieri (vezi aici), nici această știre falsă de pe ProTV Chișinău nu va apăra în raportul trimestrial al API în cadrul campaniei STOPFALS.

„Arde curu” presei „libere” si „independente” de la Chisinau

Nu stiu daca ati sesizat, dar cu siguranta v-a dat mirosul puternic direct in nas, in ultima perioada arde parul de la curul presei „libere” si „independente” de la Chisinau. De fapt, in cazul acestor surse, si cuvantul „presa” trebuie pus intre ghilimele.

Dupa cum am scris mai sus, o parte din presa de pe Bîc se zbate acum intre viata si moarte, iar viitorul lor depinde de cateva proiecte finantate de Ambasada SUA, Delegatia UE si, in mod special, de Fundatia Soros. In rest… e jale mare de cand Filat a fost retinut, iar APOCALIPSA a venit a doua oara, poate chiar definitiv, in ziua cand si Veaceslav Platon a fost condamnat la inchisoare.

Înțărcatul presei s-a simtit odata cu paralizarea JurnalTV si TV7, care o perioada au fost utilizate in calitate de masini de propaganda in favoarea PLDM, PAS si PPDA, iar acum, fiind discreditate, au ajuns sa puna doar emisiuni in reluare. Din aceste doua posturi, unul al lui Topa, celalalt al lui Chiril Lucinschi, un post a fost finantat direct de Vlad Filat cu milioane de lei, iar al doilea a beneficiat de peste 8 mln. lei, bani furati direct din Banca de Economii, insa ajunsi la postul TV prin intermediul unor scheme desenate in carnetelul raiderului Platon.

Inchiderea robinetului cu bani a adus zile negre si in redactiile Unimedia si Ziarul National, precum si in alte incaperi unde inca mai activeaza surse media greu de rupt de la țâța buzunarului mulgator de la BEM. Lista este pe siteul API.

Eu nu stiu ce se va intampla mai departe cu aceste redactii, insa cert este faptul ca vor muri exact cum a murit si Vocea Basarabiei. Atat posturile TV, cat si statiile online vor disparea din lipsa de sponsori politici, si nu din lipsa de publicitate comerciala, iar pana la urma vor ramane doar cele care au reusit sa-si mai pastreze cate ceva obiectivitate si profesionalism.

Cu parere de rau, desi era obiectiv&corect, si-a pierdut capul si postul Radio Europa Libera. Postul a stat pe picioare cat acolo au fost doar jurnalisti copti la minte, insa a inceput sa deraieze de cand au angajat mai multi tineri cu viziuni mayașe. Pofig, americanii dau bani si nu inteleg limba romana…

Pana la urma inteleg ca arde curul presei de pe Bîc, iar avansarea focului a inceput sa-i friga la rozete pe mai multi sustinatori ai lui Vld Filat, in prezent slugari la partidul Maiei Sandu. Au identificat ei temporar un sponsor-fundatie din UE, insa nici aceasta organizatie nu prea mai are bani dupa ce capul raiderilor a fost condamnat la inchisore.

Arde curu? 🙂

——

Acest articol* a fost scris ca urmare a promovarii excesive a prostiei din fata Parlamentului RM, acolo unde niste circari au pus oamenii sa strige: „ARDE CURU”. In loc sa nu promoveze astfel de apucaturi, imbibate cu fum de canepa, presa BEM a ales sa distribuie intens mesajul „ARDE CURU”, bucurandu-se toate redactiile ca oamenii de la tara au fost convinsi usor de tot sa o tina in ritmul prapaditilor de pe scena. Eu inteleg faptul ca poate unii oameni sunt disperati in urma manipularilor, insa asta nu este o scuza sa te folosesti de ei strict in interes politic, mai ales sa-i pui sa strige prostii in fata minorilor si in fata camerelor de luat vederi.

*Acest articol nu a fost scris in cadrul unui proiect finantat de Ambasada SUA sau Delegatia UE, precum nici de Soros sau de Ambasada Suediei in Moldova.

De ce Chiril Lucinschi încă nu a cedat licența TV7 asociației ”Media Alternativă”?

Deși s-a anunțat cu urlete și trâmbițe cedarea licenței TV7 unui grup de jurnaliști „independenți” (vezi aici), nici până astăzi postul de televiziune nu a mai ajuns să fie administrat de alte persoane, care s-au grăbit deja și au fondat Asociația ”Media Alternativă”, cod fiscal: 1017620001716, data înregistrării: 13 martie 2017, adresa juridică fiind într-un apartament de pe șos. Hâncești 32, ap.XX, or. Chișinău.

După cum am scris anterior, controlul asupra ”Media Alternativă” a fost preluat de Natalia Morari, aceasta fiind numită în calitate de președinte al asociației.

Potrivit Registrului CCA (vezi aici), postul TV7 până în prezent este în gestiunea firmei ”Analiticmedia-Grup” SA, iar în calitate de conducător este indicată Guțu Cristina (vezi aici), prietena Nataliei Morari.

Menționez faptul că, atât timp cât PLDM a fost la putere, Chiril Lucinschi a deținut licențele exclusive de redifuzare a posturilor rusești de propagandă NTV și TNT, care fac parte din grupul Gazprom. În prezent, în urma unor contracte secrete de cesiune, posturile de propagandă au trecut la ”Exclusiv Media” SRL, o firmă apropiată socialiștilor. Deși Lucinschi a cedat licențele, la indicația directă a Gazprom, în spațiul media s-ar fi speculat că firma ”Analiticmedia-Grup” SA ”a fost deposedată” de aceste două posturi la indicația lui Vlad Plahotiuc.

Potrivit lui Chiril Lucinschi, Asociația ”Media Alternativă” va fi finanțată prin intermediul unei ”asociații europene” – Fundației European Endowment For Democracy. Această structură „europeană” finanțează JurnalTV, precum și multe alte posturi de propagandă rusă din Găgăuzia și Transnistria.

Cu referire la TV7, care este gestionat de Lucinschi, în mediul online au apărut informații și schema de finanțarea cu peste 8 milioane de lei din contul banilor jefuiți de la BEM, iar „donatorul” misterios a fost Veaceslav Platon, partenerul de afaceri și politic al lui Vlad Filat (vezi aici). După cum știți deja, Platon a fost condamnat la ani grei de închisoare, iar averea acestuia va ajunge în proprietatea statului.

Oare tergiversarea transmiterii licenței este legată de condamnarea lui Veaceslav Platon, respectiv Fundația europeană nu mai are bani pentru finanțarea „presei libere” de la Chișinău? 🙂

#STOPFALS // Cate persoane au fost la protestelul celor 4 partide si ANTIFA?

Azi la Chisinau a avut loc un flashmob politic organizat de PAS, DA, PLDM, PN-Renato Usatii si ANTIFA lui Grigore Petrenco. La protest au participat in total cateva sute de persoane, insa presa finantata din banii furati de la BEM a dezinformat deschis.


Astfel, Europa Libera a anuntat ca in PMAN au fost „zeci sau chiar sute de mii de oameni” (vezi aici), iar Sergiu Tofilat, unul din organizatorii flashmobului, a declarat ca au fost in jur de 2-3 mii de oameni (vezi aici).


O stire falsa a bagat si ProTV, postul finantat prin banca lui Veaceslav Platon:


Pro scrie ca la protest au fost „mii de oameni”, insa nu precizeaza si numar exact sau aproximativ, alegand sa dezinformeze opinia publica in mod grosolan.

O stire cu date contrare celor anuntate de organizatori a fost publicata si de Anticoruptie.md. Desi Tofilat a spus ca au fost intre 2-3 mii de persoane, cei de la Anticoruptie au sarit cifra de 3 mii de protestatari:


In realitate, dupa cum estimaza Politia Capitalei, la flasmob au participat doar 800 de persoane.


Cu parere de rau se observa o tentinda de manipulare a opiniei publice din partea unor surse media, si anume mesajele eronate intentionat apar in presa finantata din banii jefuiti de la BEM.

Mai mult, in dimineata zilei de azi au aparut si alte stiri manipulatorii pe Unimedia, care anunta ca CFM a anulat intentionat cursele trenurilor, ca oamenii sa nu ajunga la proteste.


Ulterior CFM a publicat imagini de pe calea ferata afectata de ploaia torentiala de noaptea trecuta:


Referitor la informatiile CFM, Unimedia a publicat o noua stire manipulatoare, luand in deradere CFM, ca si-ar fi gasit o scuza stupida:


Este de mentionat si faptul ca la protestul celor 4 partide si ANTIFA au fost adusi cu autocarele si mai multi tineri de la Balti, insa despre ei la fel nu va fi scris nimic in presa finantata din banii furati de la BEM.

Din pacate, desi este o campanie nationala #STOPFALS initiata de API, aceste stiri false nu vor aparea in Raportul de monitorizare, iar Nadine Gogu si Petru Macovei se vor face din nou ca ploua.

#STOPFALS // Reporterul Europa Libera dezinformeaza in direct

Ala Ceapai, reporter al Radio Europa Libera, dezinformeaza publicul in direct. In interventia sa LIVE din fata Parlamentului a spus ca la protest sunt „zeci sau chiar sute de mii de oameni” (vezi video aici).


De fapt, in fata Parlamentului sunt in jur de 500 persoane, care port fi numarati si pe degete:


Eu nu stiu unde Ceapai a vazut sute de mii de protestatari, dar cert este faptul ca Radio Europa Libera dezinformeaza in mod grosolan!