Vlad Filat, presa de partid și vizita la Băsescu

Zilele trecute Balacci a scris pe blogul său că Ilan Shor, cunoscutul milionar din Moldova, care a dorit și stații PECO în regim duty free, s-a făcut cu două televiziuni, în baza unor datorii ale posturilor respective către firmele sale. Informația preluării posturilor TV a fost confirmată, evaziv, de către cei care lucrează acolo. Semnalele de până acum spun că Shor va pune caviar pe pâinea celor care vor rămâne să lucreze în aceste instituții media, cu câteva mii de telespectatori.

Cunoaștem cu toții prietenia lui Shor cu Vlad Filat și mai cunoaștem despre dominația fostului ministru asupra postului N4, asupra portalului Ziarul Național și altele. Am scris câteva luni în urmă despre presa lui Filat și nu vreau să mai dau acea listă, pentru că mulți s-au supărat.

Prin intermediul lui Shor, tot prin același instrument prin care Filat a pus mâna pe BEM și Aeroport, aceste două posturi TV pro-românești (EuroTV și Alt TV) au trecut în tabăra de facto a lui Vlad Filat, veșnicul premier al Moldovei, care nu se odihnește nici acum, chiar dacă a fost demis. Tot în ultimul timp se observă o trecere fățișă a JurnalTV de parte Împăratului Verde, după ce a ținut în ultimii ani cu PCRM-ul lui Voronin.

Vlad Filat încearcă, înainte de alegeri, să-și tragă un „imperiu media” micuț, prin care să încerce să mintă oamenii din nou ca să-l voteze. Mai grav este că s-a aliat cu Shor și, din cele două televiziuni pro-românești, vor fi formate două televiziuni care vor promova la greu Rusia și Uniunea Vamală. Acest transfer al politicii editoriale, de la pro-UE la pro-UV, cu suportul lui Filat, chiar nu este înțeles.

Nu este de înțeles și faptul că, atunci când vrea să fie susținut de un lider puternic, Filat fuge la București să se fotografieze cu Băsescu, iar când vine la Chișinău uită despre promisiunile făcute la București și începe a pune umărul la crearea unei găuri imperialiste rusești în presa noastră, pe lângă celelalte posturi deținute de Plahotniuc și Chiril Lucinschi. Observăm că, Filat se aliniază acestor proprietari de posturi TV, portaluri și gazete. Acum vom avea, cu regret, pe lângă 1TV și NTB, încă două posturi, care probabil ne vor spune că „Alt Filat”, iar al doilea ne va spune că „Europa o vom vedea doar la TV”, numai că pe alte posturi.

Cum explică Filat pupătura cu Băsescu, în România, și pupătura în dinți cu Ilan Shor? Just business?