(VIDEO) Scandalul în jurul JurnalTV a fost pregătit minuțios încă din noiembrie-decembrie anul trecut

Pe data de 18 noiembrie 2016 postul JurnalTV a primit notificarea de reziliere a contractului de locațiune, precum și de evacuare a bunului imobil (vezi aici), pe care putem consideră ca-l ocupat în mod abuziv și fără achitarea taxei lunare. Începând cu această dată a început și desenarea planului de mutare a postului, dar nu înainte să fie schițată și o acțiune de victimizare. O argumentare în acest sens poate fi citită și pe ziarulnational.md, și anume în editorialul dlui Nicolae Negru (vezi aici).

De menționat este faptul că Vasile Nastase s-a răsuflat despre schița procesului de victimizare încă în timpul emisiunii Ora expertizei din 25 noiembrie 2016 (vezi video mai jos sau pe Youtube), la scurt timp după ce au primit notificarea de reziliere, când, fratele așa zisul liber al Platformei DA, a anunțat că, după sărbători, se va ieși inclusiv în PMAN. Punând cap la cap, luând în considerare evenimentele din ultima săptămână, înțelegem că atunci Nastase s-a referit anume la situația JurnalTV, însă nu a anunțat și despre faptul că postul urmează să fie mutat, iar câteva emisiuni de divertisment vor fi lichidate, cu eliberarea producătorilor, realizatorilor și jurnaliștilor.

Astfel, Andrei și Vasile Nastase, Țopii, Val Butnaru, Cheianu, Durbală și Mișin au știut de cel puțin 2 luni de zile despre necesitatea evacuării sediului de pe str. Pârcălab, dar au tăcut mâlc și au pus la cale victimizarea pe care o vedem de aproape o săptămână. Totodată, prin intermediul lui Andrei Nastase, deja în lunile noiembrie-decembrie s-a plănuit și scoaterea oamenilor în stradă, deși vinovați de situația creată sunt însăși proprietarii și conducătorii postului, nu situația politică, proprietarul clădirii sau altcineva din afară. Cu referire la acest protest, care a avut loc ieri 15 ianuarie 2017, atrag atenția și asupra faptului că la el au participat doar oamenii care nu cunosc situația de fapt, cei turmentați cu minciunile de la JurnalTV, nu și echipa dată afară săptămâna trecută. Aceasta deja spune despre faptul că destituiții au înțeles cine sunt vinovații și de au rămas pe drumuri, motiv pentru care nu au ieșit la un protest fără de sens, că oricum optimizarea postului va avea loc, iar pe ecran vor rămâne doar emisiunile la care se face politică.

Totodată, trebuie de atras atenția și la faptul că situația postului JurnalTV nu este pe atât de gravă pe cât se face a crede. Or, după cum a anunțat și Val Butnaru, vor rămâne emisiunile politice, în special Ora de ras, adică acele emisiuni care nu aduc bani direct în contul bancar al postului, respectiv care nu aduc venituri oficiale pentru acoperirea cheltuielilor facturate. Astfel, înțelegem că Jurnalul are finanțe pentru întreținerea emisiunilor la care se vorbește doar în favoarea lui Andrei Nastase, pentru analiștii și prezentatorii plătiți cu mii de euro pe lună, dar nu au planificat și bani pentru achitarea realizatorilor emisiunilor de divertisment. De ce? Pentru că nu-i interesează astfel de emisiuni, deoarece la ei politica este pe primul plan!

Din câte ați putut înțelege, scandalul din jurul postului JurnalTV a fost plănuit din timp, iar principalul scop a fost aruncarea vinei în căruța altcuiva, numai nu în ograda Țopilor, Val Butnaru și Nastași. În ajutorul lor au fost scoși oamenii care simpatizează Platforma DA, care au devenit în ultimul timp niște unelte folosite de Nastase după bunul plac.