Postul TV Rossia 24 a fost interzis pentru că reflectă opoziția

Consiliul Coordonator al Audiovizualului din Republica Moldova (da, avem și așa ceva) a luat astăzi, în sfârșit, atitudine față de posturile TV din Rusia care manipulează aici pe teritoriul Republicii Moldova, însă

Primul post care a primit interdicție este Rossia 24 (Vesti), din Rusia. Acest post a prezentat până acum toate acțiunile PSRM-lui și ale comuniștilor. Pe rând, acest post TV a devenit un partener informațional al opoziției de la Chișinău, schimbând din când în când eroii de pe ecrane.

Acum mulți se vor îmbăta cu apă chioară că acest post TV a fost interzis anume pentru că ar prezenta un pericol la adresa siguranței naționale. De fapt nu este așa, iar dovada este prezentată de CCA, după cum veți vedea în decizia care va fi publicată în Monitorul Oficial.

În curând, vor fi interzise și alte posturi TV rusești, dar mai degrabă cele care nu au aici intermediari importanți, cum este Pervîi Canal și NTV, care se bucură de intermediari puternici.

Am scris mai sus că mulți se vor îmbăta cu apă chioară, crezând CCA-ul. Iată motivul:

Rossia 24 a fost interzis pentru o perioadă scurtă, până la 1 ianuarie 2015, deoarece reflectă acțiunile opoziției de la Chișinău. Respectiv, a fost interzis anume pe perioada campaniei electorale, precum și a fost luată o rezervă, pentru a avea timp liniștit ce va fi irosit pentru „nașterea” unei alianțe, iarna viitoare (mai țineți minte în 2010 în câte săptămâni a fost creanță alianța de guvernare? Toți umblau în toate părțile, iar posturile TV erau cu ochii pe politicieni).

În cazul dacă R24 era considerat un post dușman al Moldovei, alături de alte canale, postul urmau să fie interzis pe un termen de minim 10 ani, nu pe câteva luni, care acoperă campania electorală.

Da! Postul este un instrument de manipulare, iar despre aceasta știu toți. Dar, dacă-l punem alături de posturile care promovează pe cei aflați la guvernare atunci putem să spunem că toate manipulează. Unele posturi promovează UV, altele UE. Unele posturi promovează partidele aflate la guvernare, iar altele promovează opoziția. Pluralism, nu?

Cine se teme despre o promovare UV și a Rusiei prin canalele transmise la noi? Cineva se teme că nu va reuși să se promoveze și în același timp să combată știrile despre realitatea din Moldova? De aceasta CCA a luat măsura respectivă contra opoziției, prin interzicerea unui post TV care de fapt nu-i recepționat de mulți?

Vom crede CCA-ul anume atunci când va interzice toate posturile rusești, cum a făcut Ucraina, nu selectiv. Recent cea mai mare panică a băgat Pervîi Canal prin știrea care spune că Chișinăul a dat ordin să fie împușcați toți cei care se împotrivesc Uniunii Europene. De ce 1TV nu a fost interzis? De ce alte posturi au rămas în picioare și vor fi transmise în continuare, având acoperire națională? Acestea nu sunt amenințare asupra securității statului? De când un post văzut de câteva mii de oameni este mai periculos decât cel văzut de 2 milioane?

CCA-ul a făcut-o din nou, lată și politică. Miroase urât!